środa, 1 maja 2013

Majowy grill

1 maja + dzień wolny + słońce + działka = grill

Grill to mój ulubiony sport, mogę oglądać, uprawiać, trenować :)

Z okazji pierwszego grilla w tym roku, coś specjalnego - chickenburger. 

Składniki dla 4 osób:
2 piersi z kurczaka,
2 łyżki oleju lub oliwy (ale nie z pierwszego tłoczenia)
łyżka sosu sojowego
4 ząbki czosnku
łyżeczka papryki
pieprz

Dodatki:
sałata lodowa
rukola
sos słodki chilli
sos BBQ
ser cheddar w plasterkach
8 bułek hamburgerowych 

Czosnek przeciskamy przez praskę lub rozcieramy z solą, wrzucamy do miseczki, wlewamy olej, sos sojowy, dodajemy paprykę i pieprz do smaku. mieszamy.
Każdą z piersi z kurczaka przekrawamy wzdłuż na 2płaty, potem znów na pół. Muszą być mniej więcej wielkości bułki. Smarujemy sosem i odstawiamy do lodówki na kilka godzin.



Następnie wrzucamy na grilla i pieczemy kilka minut z każdej strony, aby kurczak był delikatny w środku.


 
 
Pod koniec pieczenia kurczaka wrzucamy na ruszt przekrojoną bułkę i podpiekamy z każdej strony. Następnie na bułce kładziemy sałatę, rukolę, kurczaka, polewamy sosami, przykrywamy serem i drugą częścią bułki i voilà. Chickenburger gotowy :)
 
 


2 komentarze:

  1. ja mam małe pytanko, dlaczego nie przygotowuje się tych pyszności , kiedy jestem z wizyta, tylko zawsze gdy mnie NIE MA!!! To jakaś zemsta :( ??

    OdpowiedzUsuń